Dagiset Och Massa Krångel

- Ska börja med att prata om Dagiset. Och det gick över förväntan jätte bra. Bellan började leka lite medans jag och hennes "fröken" satt och pratade lite om ordningen och rutinerna som är på förskolan. Sen fick jag fylla i kontaktuppgifter osv.
Prata lite om hur det ska bli eftersom jag ska plugga 50% (halvtid =200poäng)
Bellan kunde gå fram till henne och ge fröken saker osv. Det va verkligen skönt o kul att se! Men det var mindre kul sen med henne när vi skulle gå. Hon fick provåka i deras rutschkana dom hade inne i rummet och det tyckte hon va kul. MEN mindre kul var det när mamma (jag) skulle komma o förstöra allting genom med att dra henne därifrån.. :( då började hon gråta och ville gååå som hon sa. =S stackars sööötis.. Men jag talade om för henne att hon skulle komma tillbaka på Tisdag. Och det ska bli kul. Pappa P kommer att vara med och det är ju bra! =)
- Till det krångliga skiten....
TÅGEN!!! Behöver jag ens säga mera? =S
Skulle ju hämta Essa till 15.00 för att sen åka in till stan o träffa min älskling (hennes pappa) eftersom det är hans helg nu! Då tänkte jag att jag skulle åka tidigare. Så jag tog bussen som skulle kommit 26 över 2...KOM den..?? Nä. Jo typ 10-15min senare. VIlket gjorde att jag då inte kunde ta en annan buss till skolan. Så jag fick gå. Men när jag kom ner till hållplatsen så såg jag redan innan han öppnade dörrarna att han ställt sej på toook för långt ifrån trottoaren vilken blir GANSKA problmeatiskt för mej eftersom jag har barnvagnen med mej. Så jag visste ju hur det skulle bli. Men ja kunde ju inte göra annat en att gå ut med vagnen... OCH vad händer????
Jo jag fastnar med framdäcket innan trottoaren och bakdelen på vagnen precis utanför dörren och sitter liksom fast. Jag brister ut: MEN SÅ JÄVLA SMART ALLTSÅ!!! En kvinna reser sej för att hjälpa mej när jag hoppar ner med mitt PMS humör och sliter tag i vagnen och ställer upp den på vägen igen...(säger såklart tack till henne som skulle hjälpa mej)
FAN va arg jag blir när dom gör så...Kan man inte ställa sej på det "RIKTIGA SÄTTET"? Vad är problemet..
Inte nog med det. Jag går hemifrån vid 14 tiden. Och jag kom hem typ halv 18.30 ca på kvällen. Pga när jag hämtat Essa och åker till Huddinge för att ta Pendeln in till City så är det mera en 30min förseningar i trafiken. Och jag välger då att ta bussen till Högdalen istället för att sedan byta till Tunnelbanan istället! Och det vart ju faktiskt bättre. Vi slapp vänta så mycket. Även om vi missade tåget precis när vi kommit ner till perongen :(
Kommer in till stan ca 16.15 och träffar min bejbi! Ser godis affären och frågar om han kunde köpa till mej (eftersom mina kort osv va hemma i väskan) visst säger han och köper till både mej o Essa. (gott gott)
På väg hem är det skit mycket tåg som är inställda och försenade. Mitt tåg jag hoppade på som gick till Tumba skulle ha varit på Centralen typ 16.30 men det kom in när jag kom dit 59 istället (snacka om sent)
Vi åker som vanligt TILLS vi kommer mellan Huddinge o Flemingsberg. DÅ stannar tåget i 15min ca och man får bara höra 2ggr att dom säger: Vi har en stoppsignal och vi får strax åka...Hmm blir ganska irriterad eftersom dom ALLTID säger samma sak. Även om det va för 30min sen så blr det alltid: Vi ska strax få rulla vidare..Jo men de sa ni ju för den å den tiden sen....(Suck)
Ja nu har jag fått ut det jag ville säga ialf!
Imorrn ska Essa på Bio med sin farmor och kusin så min bejbi kommer över en sväng.. (mysigt) mamma/pappa ska iväg på 80-års kalas och kommer hem på kvällen. Det blir bara jag, bror o Bellan (o Essas pappa med)
Det blir bara att ta det lugnt.!
Nu har jag inget mera att skriva ;)
Hoppas ni får en underbar Fredag..Trevlig Helg!!!
Puss o Kram