Provtagningscentralen...

Långt ord men här är jag ialf. Jag är här för att ja va på kvinnokliniken i Januari för cellprovet. om man inte stött på skräcksenarie tidigare så gjorde jag nog det då :-( hon kollade med Vul eftersom jag berättade att min mens inte hälsat på mej på över 1år och hon frågade om ja var gravid.. hehe jaa det vet ja ganska rejält att ja inte e. isåfall har Jungfrufödsel fått en ny plats på jorden haha. För det är jag verkligen inte. men ialf. Hon tog prov och sen själva cellprovet som ibland kan kännas lite. Denna gång gick det inte lika bra. Hon klippte tag i en ven eller så och det började sippra blod hela tiden. Där ligger man redan med obehag över att behöva visa musslan o tänker på att det går bra jag är snart klar............. 1h senare ligger ja ännu kvar med bresade ben o kallsvettas och har svårt att andas. Fick min mobil för att ha "nåt att göra" men trycket ja kände gjorde ganska ont och jag kunde aldrig koncentrera mej på annat... Jag trodde jag skulle dö där :-( 3ggr fick hon besluta att sy mej och hade hon inte kunnat stoppa det hade dom beslutat för Operation. Men när jag va klar så mådde jag inte alls bra. Yr och illamående. Skulle klä mej men svimmade nästan och kräktes. La mej dock ner en stund och fick saft för att få upp sockret. Ringde mamma och syster o berättade. Syster o T kom då o häntade mej och jag o Essa sov hos dom. Ville inte sova själv. Sen när T o ja skulle hem till mej o hämta saker så svimma ja nästan i trappen samt fick kräkreflexer på toan. Jag vet inte hur mycket blod jag förlorade men dock mer en va man gör när man lämnar blod som blodgivare. Gick dit och satt i kanske 10min och fick komma in på 1min sen va de KLART :) hon va jätte duktig och snabb! Kändes verkligen ingenting.. Tom att klämma en finne gör ondare. Så NU har jag gjort de ialf..

Efter att jag varit där så va de systers tur på återkoll hos Special mödravården. Där fick vi vänta nästan 1h (pga hon va sen) pfff...
Sen så åkte vi hemåt fast syrran o Tindra gick av hemma men vi andra vi fortsatte till Farsta.. Eftersom jag har försörjningstöd så måste jag inkomma med olika papper o man fattar inte ens hur man ska klara av detta.. Väldigt höga krav!!! Tycker jag ändå inkommer varje mån med nya o bra papper men så är de alltid nåt som ska fattas.

Nu va de papper på hur LÄNGE ja varit inskriven eller NÄR ja blev inskriven på AMS!!! Som ja VET att jag hämtat ut o lämnat men icke sa nicke. O sen A-kassan!!! Ja va dom vill se där vet ja inte.. Antingen beslut o de lär ju ta lång tid.

Mår ganska dåligt över att inte kunna betala mina räkningar osv för ETT ynka papper! Sen söker jag ju jobb hela tiden men det är svårt att få nåt ibland när man saknar utbildning. Men jag ger ju inte upp :)

Med positivitet och en BRA personlighet kan ibland kraven ses över :)

Nu blir det matlagning.. Spagetti me köttfärsås

Alicia kom förbi för att leka lite med Essa medans syster o T är o skriver på kontraktet på den andra lgh :)

Kramis