Hej du anonym!!!

Hej du anonym som undrade lite. Ja jag kanske skrev slarvigt! Men jag "tror" inte alls man schaktar samt snöröjer med truckkort :) de vet väl alla! Det jag menade var att jag gärna skulle vilja arbeta med maskiner osv! Dessutom så är mitt ex maskinförare så kag vet precis vad det innebär! Kanske inte lät så på inlägget! Men som sagt ibland kan man missuppfatta och det kan ibland bli svårt att förklara ordentligt!
Sen vet jag att jag vabbat rätt mycket! Men sådant kan en förälder inte rå för! Vissa veckor / mån kanske det blir mer än andra. Men min sambo och jag delar väldigt mycket på det. Men helst vill jag vabba för min yngsta eftersom det inte är sambons biologiska! Känns mer rätt att jag vabbar just då!
Men hur skulle du "anonym" göra om du hade barn och kanske va ensamstående?! Skulle du lämna ditt/dina barn?! Mina barn är mitt liv vilket gör att dom betyder mer än jobbet även om ett arbete är nåt man måste ha! Men jag går hellre utan jobb. Så mycket älskar jag mina barn!

Men vem är du da? Vore ju lite intressant stt veta eftersom du "följer" min blogg! Är du tjej? Kille? Säkerligen kille med tanke på hur du tänker/skriver!!! Vore lite kul att få höra vem du är :)


#1 - - Anonym:

Hej Emma
Kag är en kille som har arbetat inom entreprenad branschen i 10 år bosatt i sthlm. I ditt tidigare inlägg som jag kommentera lät det inte som du visste speciellt mycket om branschen därav att jag skrev.
Hur jag skulle göra om jag var ensamstående ja der vet jag inte riktigt ju med att jag inte har dem problemen. Nyfiken fråga vad heter ditt ex kanske är någon man har arbetat med. Men en sak är jag säker på o det är att jag skulle aldrig skulle ge upp arbetet bara för barnen utan då får man hitta ett jobb som funkar oavsett vad det är för jobb

// NL

Svar: Hej. Förlåt om jag lät som jag lät över det inlägget. Va inte meningen att de skulle låta så. Till viss del vet jag absolut inte eftersom jag aldrig jobbat så som du gör. Men jag beundrar det verkligen. Mitt ex Patric han körde maskiner på sitt jobb CJ lastmaskiner om han nu ens jobbar kvar. Inte vet jag! Jag fick åka med honom på olika jobb vissa gånger och det va ruskigt kul. Tom provköra vissa maskiner.Snöröjningen vet jag hur pass hårt de va. Hög lön men ute nästan jämt. 48h i streck vissa gånger. Så jag vet att vissa arbetsuppgifter inte kanske skulle "passa" mej. Men samtidigt blir man lite lessen eftersom man ändå borde få en chans att försöka göra det man vill. Min dröm är egentligen Polis yrket eller att köra traktorgrävare eller kanske Lundbergare/Willemaskiner. Men det är vad jag vill/tycker nu. Jag vet ju såklart inte hur arbetet blir när jag väl skulle ha det. Men att prova sej fram så man vet är ju aldrig fel..

Beundrar det du skriver och det är verkligen snällt. Jag vet att du inte menar illa utan bara vill säga hur det verkligen är. Och det är jag tacksam för :)
Gärna mer info om du vill ge ;)
//Emma
Emma